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Unreal_Engine

AnimBlueprint Explained

31. AnimBlueprint Explained

 

 

 

 

There are three most important part of the Animation BluePrint

1.AnimGraph : is used to  skeleton mesh , pose, for the current frame.

here we can blend the animation , we can also modify skeletion proportion

scaling and zooming

2. Event Graph : there is different event here, code event, blue print update animation

this event execute (area free?) in this event you can update character state in a real time.

such as character current movement speed and so on.

 

3. State Machine : in the state machine, different animations at displayed as a current state 

 

 

 

 

 

32. Creating Character state variables

 

확실한 것 :  이것은 일반적인 블루프린트 클래스와 만드는것과는 방식이 다르다.

모든 블루프린트는 좌측하단 My Blueprint에서 Variables를 +를 눌러서 만들수 있다.

 

 

Pitch :  X Axis 회전 

Yaw : Y axis 회전

 

ForwardValue 랑 Sideways velocity는 낙하산의 속도랑 관련된거 같은데 자세한건 직접 봐야 알것 같다.

 

개인적으로 캐릭터 애니메이션 상태값을

boolean 보다는 enum을 선호하는데

enum으로 할경우 한개의 값 밖에 못 나타낸다는 단점이 있어 보이지만

만약, 동시에 실행할수 있는 애니메이션의 개수를 이미 알고

enum 을 최대 3개 정도로 만들어 놓은다면

boolean을 안써도 동시에 실행되는 애니메이션 MIX를 할수 있지 않을까? 
(단, enum들은 각각 같은 번호가 될수없다)

 

33. State Machine Unarmed

 

요약 : AnimGraph - > State Machine(Locomotion) -> Output Pose

 

 

 

 

 

 

 

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