로우폴리 코테지 마지막 강의
We are going to add a few more things to give it some extra atmosphere so first of all I think it looks really
nice if it's got some environmental
WE will use the volume of the world output
비등방성(非等方性)(anisotropy)은 방향에 따라 물체의 물리적 성질이 다른 것을 말한다. 예를 들어, 솔질이 된 알루미늄, 섬유, 옷감, 근육 등의 표면은 들어오는 빛의 방향에 따라 반사율이 다른 광학적 비등방성을 띈다.
처음에 연결할때는 모든것을 가려서 desity를 낮춰준다. 하지만 정확히 이게 뭔지는 현시점에서는 모르겠다.
다만 world에 환경에 안개 끼듯이 설정하는것 같다.
Now, I have heard lots of people have problems when they try and do this and it might be the specification of ur computer particulary
Let's say 300 and we can start to see the effects of it on the roof tiles(지붕) as well
and that doesn't make any sense because it's going through this object here and through the wall here what we can do under the shadows is turn on contact shadows and that get rid of sort of bleed over the top
빛이 어느정도는 벽을 안뚫게 할수 있지만 자세히보면 빛이 벽을 뚫는것이보여서
필자는 이게 Eevee엔진의 한계라 생각하고있다. 하지만 아마도 버전업이 되면 바뀔지도 모른다.
그래서 필자는 문제를 해결하기위해 꼼수로 그냥 윈도우를 복사후 뒤에 설치했다.
블렌더 Tip
0번으로 카메라로 가서 shift +` , Ctrl+Alt +0를 이용해서 카메라 위치를 설정해줄수있다.
'Blender_Study > Blender_Props' 카테고리의 다른 글
Treasure_Chest_01 (0) | 2021.03.22 |
---|---|
로우폴리 배만들기 2021-03-18 (0) | 2021.03.18 |
Low poly Stylized Cottage - landscape - Pt.7 (0) | 2021.03.06 |
Low poly Stylized Cottage - landscape - Pt.6 (0) | 2021.03.06 |
Low poly Stylized Cottage - landscape - Pt.5 (0) | 2021.03.06 |