and now we're ready to begin finessing our material.
So the primary material node
that you need to be aware of,
in the shader editor is the Principled BSDF.
This refers to reflectivity, or the amount of reflection of
an object.
So if I take this all the way down, we're pretty
much left with our pure base color information
If we take it all the way up,
we've got a much
more reflective version of the treasure chest.
After that one, we need to be worried about
Roughness.
This refers to how dull or how clear the reflections are.
아마 Specular는 정반사 Roughness는 난반사
혹시 씨도 나중에 3D를 집중적으로 배울때 복잡 하실까봐 제 생각을 적어 놓았습니다.
요약하자면.. 시간만 여유롭다면 이 3D 시스템,그래픽스는 차근차근 공부하고
그림을 그리면서 배우는게 더 효율적인거 같습니다. 처음부터 이것저것 할려니 너무 복잡한거 같아요 ㅎ
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