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Blender_Study/Blender_Animation

블렌더 아마추어 Deform 시스템 완벽 정리

https://blender.stackexchange.com/questions/228099/making-the-object-mode-pose-and-the-edit-mode-pose-the-same

 

Making the "Object mode" pose and the Edit mode" pose the same?

I don't know the correct language to use, but I've got a rigged model and I've positioned it how I want it to be in Pose mode. Everything looks great in Object mode, but when I go to Edit mode my m...

blender.stackexchange.com


Pose 모드를 수정해서 Edit 모드로 적용하고 싶을때 참고

추가로 Armature Deform의 종류를 이번에 확실히 제대로 정리

Armature Deform

(그냥 오브젝트에 아마추어 모디파이어를 추가 시켜주고 Vertex Groups는 추가시켜주지 않는다.)

(이때 만약 웨이트 페인츠를 키고 색칠할시 자동으로 버텍스 그룹을 추가시켜주고, 할당된 버텍스 그룹은

오브젝트 데이타 프로퍼티에서 직접 확인하는편이 좋다.(가끔 이름이 Groups로 본의 이름과 관계없이 할당됨))

 

With Empty Groups 

적용시 버텍스 그룹과 함께 할당됨

 

 

with Envelope Weights

Works in a similar way to With Automatic Weights. The difference is that the influences are calculated based on the Bone Envelopes settings.

 

 이 상태에서 뭔가 스케일을 변경하고 그값이 웨이트 페인츠가 된다는데 잘 사용하지 않는 구식 시스템인듯 하다.

 

With Automatic weights 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=l9eR_S0QQ4E&ab_channel=CGDive