face orientation도 확인해주고, 폴리곤 카운트는 중요하지 않다고 말했다.
그리고 애니메이션이나 리그를 임포트 할때는 Scene 프로퍼티에서 units로 가야할 필요가 있고
0.01.로 맞춰줘야 한다고 한다.
1. Selected Objects that is how does not export my entire scene
2.and in geometry make sure smoothing
is set to face because otherwise Unreal will give an issue
saying no smoothing groups were found and then Unreal will try to fix it itself.
it will prevent that warning and
3. you can hit export
1. Under material import Do not create materials and do not import textures because normally when it does create
materials automatically, import everthing from scratch that I know it's good to begin
2. advance option -> generate Lightmap UVs
FBX라고 해서 역시 만능이 아니라 텍스처를 따로넣어야 한다.
VRM만 자동으로 임포트 시키는 플러그인 덕분에 가능한것
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