본문 바로가기

Unreal_Engine

Unreal Engine 4 Beginner Tutorial- Create Wolds in UE4_16

 

 

I am gonna bacto bridge app

 

 

I wanna another material that we will use to blend with our landscape about to make.

 

2:04:30 까지는 그냥 Bridige에서 어떻게 다운해서 어떤 경로에 설치되어있는지에 대한 설명이다.

 

Landscapes, they are pretty important since they take up the majority of a thing.

So if you have a bad looking landscape, you will probably end up having a bad looking final product.

 

The landscape we are going to create right now is not final landscape

This is just test environment to help get us situate the tool.

아마도 전체적인 풍경이 마지막이 아니라는거라는걸 말하는것 같다. 이미 알고있지만

 

 

So let's go to my stuff -> maps -> and let's create new maps

Let's go to the file -> new level -> and let's select timeofDay

 

and I am gonna hit Ctrl +S

and you can save anywhere. I will save it in Mystuff -> Maps

 

and now the lighting is already set up and set to movable

for landscape you wanna use movable lighting since

you gonna bake your light, it s gonna be a lot really big hassle

blabla light map is huge

 

since we have to bake shadow on entire landscape

and anywhere 1km and 8km.

 

So I am gonna delete everything

 

보이는 바와 같이 5개 모두 없애주고

So, To Create Landscape what you want 

 

this preview meshs are  landscape 

and left 

 

왼쪽 패널에 대해 자세히 알필요는 없다고 하고 자세히 알고 싶으면 

What I always do is go to Landscape Technical Guide

and scroll down to Recommended Landscape Sizes

 

확대해서 읽으면

Recommended Landsacpe Sizes

In order to make things easier, here are a number of sizes that masximize the area while minimizing the number of

Landscape components.

 

Now I am click on  Create.

and immediately blabla sculpt mode 

 

 

자세한거는 좀더 깊이 파야 알겠지만 여기서 부터는 맵을만들고 그것을 Create 해서 Scult 모드로 파는것 같다.

 

If you wanna sculpt the opposite direction shfit +LMB

 

 

 

another some other settings we have is strength.

 

여기는 뭐 fall off를 사용해서 한번에 얼마나 튀어 나올지에 대한 설정인거 같은데 계속 써봐야 감이 올꺼 같고,

그렇다면 여기까지 블렌더 스컬핑 모드도 써본결과 드는 생각은

구지 언리얼에서 스컬핑해서 맵을 제작해야 하나? 라는 생각이다. 배경 프랍들은 언리얼 말고 다른 3D 프로그램에서

제작하는게 확실하지만

하지만 구지 맵제작을 언리얼에서 해야하는 이유가 있나 싶다. 언리얼은 어찌보면 랜더링 툴이고 최적화 툴이지

이런 3D 조형물을 만들기에 최적화된 툴은 아닌거 같다라는게 개인적인 생각이다.

 

 

landscape materials are really complicated because they can either make and break your landscape.

and what stings about it

what you need to know right now is a landscape material is like a collection of many materials

그니까 여기서 말한 landscape material이 하나의 맵으로 봐도 무방한거 같다.

 

그것을 증명하기 위해 다시 Mode를 Select로 바꾸고,

Add- > add Features or Content Pack

 

그리고 새로 생성된 Mannequin 폴더에서 SK Mannequin을 꺼내서 배경과 비교해 준다.

To see how world actually it is 

 

We can also run around over this world as this mannequin.

by going to world settings

 

and then go to Game mode -> GameMode Override. -> Thrid personGame Mode.

now If I press play

 

나가기는 ESC 버튼 누르면 되는듯 하다.

 

여기까지 나누고 다음 파트에 이어서 서술 하겠다.